Risk

Hoca sınav yapacak ve tahtada bir tek soru yazılı “What is risk?” öğrenciler kağıtlara gömülüp riskin ne olduğunu anlatmaya girişmisler. İçlerinden bir öğrenci kağıdını hemen verip çıkmış. Bomboş kağıdın başında öğrencinin ismi, en altında da “This is risk...” yazılıymış. Diğer öğrenciler çeşitli notlar alırken yalnızca bu öğrenci yüz almış. Derken ikinci sınav zamanı gelmiş ve tahtada yine aynı soru “What is risk?” sınıftaki öğrencilerin hepsi “This is risk...” yazarak boş kağıtlarını vermişler. Biri hariç hepsi yüz alırken ilk sınavda yüz alan öğrenci sıfır almış. Öğrenci hemen itiraz etmiş; “İlk sınavda bu cevapla yüz almıştım. Bu sınavda bütün arkadaşlarım aynı cevapla yüz alırken ben niye sıfır alıyorum?” Cevap kısa ama çok anlamlıymış, “Aynı koşullar altında aynı riski iki kere alan aptaldır!..”

Not

Minik kız elinde karnesiyle eve girmiş. Karnesini babasına göstermiş, baştan aşağı pekiyi, bir iki tane de iyi var... Öğretmen karnenin altına şöyle bi not düşmüş: “Çok akıllı ve yetenekli bir çocuk, fakat bir kusuru var, derste çok konuşuyor. Buna nasıl son verebileceğimiz hakkında fikirlerim var, en kısa zamanda sizinle de paylaşmak istiyorum...” Baba bunun üzerine karneyi imzalamış ve öğretmenin görüşlerinin altına kendi de bir not düşmüş: “Lütfen paylaşalım, çünkü işe yararsa ben de annesinde uyguluyacağım!..”

Coğrafya

Coğrafya dersinde öğretmen enlem, boylam ve dakikaları anlattıktan sonra konuyu pekiştirmek için sormuş. “Örneğin size öğle yemeğinde 23 derece 4 dakika kuzey, 45 derece 15 dakika güneyde buluşalım desem...” Bir süre sessizlikten sonra arka sıralardan bir ses, “Muhtemelen yalnız yerdiniz!..”

Alınacak ders


Amerika’da bir ilkokulda öğretmen çocuklara evde ders alınabilecek bir hikaye yaratmalarını, ertesi gün sınıfta okuyacaklarını söylemiş. Ertesi gün çocuklar hikayelerini anlatmaya başlamış. İlk sırada küçük Suzi varmış. Başlamış anlatmaya:
- Bizim çiftliğimiz var. Bir gün babamla yumurtaları topladık, bir sepete koyduk. Arabayla giderken bir tümsekten geçtik, sepet devrildi ve yumurtaların hepsi kırıldı.
- Güzeel. Peki bu hikayeden alınacak ders nedir?
- Bütün yumurtaları aynı sepete koyma.
- Aferin, çok güzel. Lily sıra sende.
Küçük Lily tahtaya kalkmış ve anlatmaya başlamış:
- Bizim de bir çiftliğimiz var. Babam yumurtalardan civciv çıkması için onları kuluçka makinesine koyar. Geçen hafta 12 yumurta koydu. 12 civcivi olacağını sanıyordu, ama sadece sekizinden civciv çıktı.
- Eveeet. Peki buradan alınacak ders nedir?
- Yumurtadan çıkmamış tavukları sayma.
- Aferin, bu da çok güzel. Billy, sıra sende.
Küçük Billy tahtaya kalkmış ve anlatmaya başlamış:
- Amcam Ted Vietnam Savaşı’na katılmıştı. Bir göreve giderken helikopter vurulmuş. Ted amcam helikopter düşmeden elinde bir makinali tüfek, bir kasatura ve bir şişe bira ile atlamayı başarmış. Paraşütüyle yere inerken yolda birayı içip bitirmiş. İnince mermisi bitene kadar makinalı tüfeğiyle 70 kişiyi haklamış. Sonra kasatura kırılana dek onunla 20 kişiyi halletmiş. Sonra da son 10 kişiyi de silahsız bitirmiş.
- Böyle korkunç bir hikayeden alınacak ne ders olabilir?
- İçerken Ted amcama bulaşmayın...

Zor soru

Öğrencinin biri sınavda soruları yanıtlamak için zar atıyormuş 1 gelirse A, 2 gelirse B... 5 gelirse E vs. 6 geldiği zaman tekrar zar atıyormuş. Bir atmış altı gelmiş, bir daha atmış yine altı gelmiş, birkaç defa daha atmış yine altı gelince: “Bu soru çok zor bu soruyu geçeyim!..” demiş.

Mr. Muscle

Yaşlı bir öğretmen, fen bilgisi dersinde kasları anlatıyordu. Bir ara öğrencilerden birine şu soruyu sordu: “Şimdi ben boks yapsam hangi kaslar çalışır?” Çocuk sakin sakin cevap verdi: “İzleyenlerin gülme kasları öğretmenim!..”

Üçgenin tanımı


İlkokulda, matematik dersinde öğretmen üçgenin alanını, çocuklara şu şekilde öğretmiş: “Bir üçkenarlının alanı, yatayımı ile dikleşiminin vuruşumunun, ikiye bölümüdür.” Çocuk bunu güzelce ezberlemiş. Akşam babası evde sormuş:
- Bugün okulda ne öğrendiniz?
- Matematik dersinde, bir üçkenarlının alanını öğrendik babacığım.
- Ya öyle mi?.. Peki nasıl öğrendiniz?
- Bir üçkenarlının alanı, yatayımı ile dikleşiminin vuruşumunun, ikiye bölümüdür.
- Yavrum, yanlış öğretmişler size. Doğrusu: bir üçgenin alanı, tabanı ile yüksekliğinin çarpımının yarısına eşittir.
O sırada, bir yandan gazetesini okuyan, bir yandan da torunuyla oğlunun konuşmasını dinleyen dede, dayanamayıp söze girmiş:
- İkinizin de tanımı yanlış! Bir müsellesin mesaha-i sathiyesi, kaidesiyle irtifaının hasıl-ı darpının nısfına müsavidir.